Priebeh výučby
Trieda Slniečka
Slniečka boli na ukážkovej hodine angličtiny veľmi aktívne a šikovné. Hodina bola trošku rušnejšia z dôvodu príchodu nových detičiek do triedy.
Pani učiteľky Zuzka a Silvi s deťmi najskôr začali zvyčajným ranným kruhom a pozdravom Dobré ránko – Good morning! Následne si s deťmi zopakovali dni v týždni v angličtine – Monday, Tuesday, Wednesday, …,taktiež mesiace v roku – January, February, March, …,a nezabudli ani na ročné obdobie JAR – spring.
S týmto ročným obdobím súvisela aj anglická slovná zásoba, ktorej sa detičky uplynulé mesiace venovali. Aktivita s angličtinou začala pozdravom sloníka – Hello!, ktorému Slniečka chceli ukázať aké nové slovíčka sa naučili. Najskôr pani učiteľka rozložila kvetinky ”na lúku”. Pani učiteľka Zuzka vyzvala postupne deti k tomu, aby jej priniesli napr.: kvet modrej farby; kvety žltej a červenej farby atď. Dieťa pomenovalo kvet – flower alebo kvety – flowers. Následne sa pani učiteľka opýtala otázku.
Učiteľka: What colour is this flower?
Deti: blue/green/red/yellow (podľa toho, aký kvet držalo dieťa v rukách)
Takisto sa venovali aj počítaniu kvetov do 3. Pani učiteľka rozložila na zem tri kvetinky a deti ich prišli spočítať najprv po slovensky a potom po anglicky – one, two, three flowers. Potom jednu kvetinku odobrala a počítali one, two. Nakoniec nechala na koberci len jednu kvetinku a dieťa spočítalo one flower. (obr. 1 a 2)
Pred ďalšou aktivitou, tentokrát o zvieratkách, ešte nezabudli spomenúť slovíčko kniha – book a Amélia ukázala ich aktuálne obľúbenú knihu Dráčik, nehnevaj sa!. (obr. 3)
A teraz už prišli na rad zvieratká k témam Pod lupou a Pod vodou. Pani učiteľka Zuzka pripravila obrázky mravca, včely, motýľa, ryby a žaby. Vyzvala Flóru aby si vybrala jeden obrázok a pomenovala ho. Flóra si vybrala obrázok rybičky – a fisha napodobnila ju pohybom úst. (obr. 4)
Ďalšie zvieratko si prišiel vybrať Tomáško a bola to žabka – a frog. Aj Tomi mal predviesť pohyb žabky – skákanie po triede. K nemu sa pripojili aj ostatní kamaráti. (obr. 5)
Obrázok včielky – a bee si vybral Thomasko. Spoločne napodobnili jej pohyb – mávali rukami a bzučali ako malé včeličky. (obr. 6)
Motýľa – a butterfly a mravčeka – an ant si vybrali Leuško so Samkom. Motýlika napodobnili tak, že mávali rukami a ladne kráčali a mravca napodobnili štvornožkovaním po triede. (obr. 7 a 8)
Nakoniec si všetky Slniečka urobili fotku s rozličnými obrázkami kvetiniek a zvieratiek a rozlúčili sa so sloníkom pozdravom Goodbye! (obr. 9 a 10)
Trieda Žabky
Pani učiteľky Lucka a Katka v triede Žabky opäť viedli ukážkovú hodinu angličtiny podľa tém, ktoré preberali počas uplynulých mesiacov.
Začiatok patril rannému kruhu, kde sa deti pozdravili tradičným Good morning! a pani učiteľka Katka sa ich opýtala How are you?, a deti odpovedali good alebo fine. Spoločne si vymenovali dni v týždni – Monday, Tuesday, …, mesiace v roku – January, February, …, a nezabudli ani na ročné obdobia – spring, summer, autumn, winter. Následne odpovedali aj na otázku aké ročné obdobie je práve teraz – spring.
Ďalej sa Žabky venovali téme – Kniha je náš kamarát, kde každý ukázal knižku, v ktorej si listuje najradšej a samozrejme aj povedali ako sa kniha povie po anglicky – book. Niekto držal v ruke veľkú – big, niekto malú – small knihu. (obr. 2 a 3) Ďalšie slovíčka boli rozprávka – story, papier – paper, spisovateľ – author, ilustrátor – illustrator, obrázok – picture.
A prišli obľúbené slovíčka z jarnej témy o kvetinkách – flowers. Pani učiteľka Lucka pripravila deťom rôzne kvety rozličnej farby. Bruno si vybral farebný tulipán, ktorý pekne pomenoval – colorful tulip, Hanka pomenovala fialovú fialku – purple violet, A Idka si vybrala sedmokrásku – daisy. (obr. 4)
Porozprávali sa aj o tom, čo potrebuje rastlinka – plant, aby mohla rásť. Dorotka odpovedala, že slniečko – sun, Idka povedala, že rastlinka potrebuje vodičku – water a Bruno nezabudol na hlinu – clay. Pani učiteľka Lucka im pripomenula aj slovíčko čas – time. (obr. 5 a 6)
Po kvetinkách nasledovala slovná zásoba z témy Pod lupou – o hmyze a chrobáčikoch. Lianka s ostatnými Žabkami pomocou obrázkov vymenovali: lienka – ladybug, mravec – ant, včela – bee, slimák – snail, motýľ – butterfly, pavúk – spider, lietať – fly, plaziť sa – crawl. (obr. 7)
K hmyzu sa pripojili aj vodní kamaráti. Dorotka sa pochválila obrázkom chobotnice a vedela ju aj pekne pomenovať – octopus. Idka mala pekný obrázok kraba – crab. Všetci spoločne si vymenovali aj ostatné vodné živočíchy: rak – cancer, korytnačka – turtle, medúza – jellyfish a rybka – fish. (obr. 8)
Na chvíľočku sa deti venovali aj téme Veľkej noci – easter. Vilko vedel pekne povedať, že chlapec sa v angličtine povie boy. Pani učiteľka Katka sa opýtala Hanky či vie, ako sa povie dievča. Hanka odpovedala – girl.
Ďalšie slovíčka: vajíčko – egg, naháňať – chase K jari a Veľkej noci patria aj zvieratká a ich mláďatká, ktoré sa v tomto období pýtajú na svet. Preto sa deti podelili o pekné obrázky zvieratiek, ktoré aj pekne pomenovali v angličtine: ovečka – a sheep, koza – a goat, krava – a cow, slliepočka – hen, kôň – a horse. (obr. 9)
A ako posledná časť dnešnej angličtiny nás čakala najaktuálnejšia téma o ochrane našej prírody.
Žabky si pripravili aj triediace ”kontajnery” alebo smetné koše – trash can, kde rozdelili odpadky na sklo – glass, plast – plastic, papier – paper. Vedeli aj pekne pomenovať, ktorý kôš je akej farby: zelená – green, žltá – yellow, modrá – blue. Do tejto slovnej zásoby ešte zahrnuli slovíčka ako: separovanie – separation, príroda – nature a smetiarske auto – garbage truck. (obr. 10-13)
Trieda Delfíni a Srdiečka
V triede Delfíni+Srdiečka pani učiteľky Pavlínka a Majka začali ukážkovú hodinu angličtiny ranným kruhom. Ten začal pozdravom Good morning!, na otázku How are you? deti odpovedali I’m fine (good), thank you!Padla aj otázka Who is not fine?, no všetky deti sa dnes mali dobre. Na otázku How day is today?, Delfíni a Srdiečka spoločne odpovedali: Today is Wednesday. Pani učiteľa Pavlínka sa ich opýtala aj aký deň bol včera – What day was yesterday? Deti jednohlasne odpovedali: Tuesday. Potom si zopakovali všetky dni v týždni: Monday, Tuesday, …,a aj mesiace v roku January, February, …. Na otázku: What is the month?, odpovedal Marko: May. How’s the weather?, opýtala sa pani učiteľka Majka a Hanka odpovedala: It’s a sunny. Suzi sa pani učiteľka opýtala: What’s the season? a ona odpovedala: It’s spring. Na záver ranného kruhu si deti zopakovali všetky ročné obdobia: spring, summer, autumn and winter.
Cez jarné ročné obdobie sa presunuli k jarným kvetom – spring flowers. Na vymenovanie kvetov v angličtine im pomohol pekný plagátik (obr. 1). Pani učiteľka Pavlínka povedala Miškovi: Show me some spring flowers. Miško ukázal a povedal: This is red tulip. Vymenoval aj ďalšie farby, ktoré by tulipán mohol mať. Pink, purple, orange…. Janík ukázal na púpavu a povedal: This is a dandelion. Is yellow. Matejko ukázal na snežienku a odpovedal: This is a snowdrop. Snowdrop is white and green. Na otázku: What colour is violet?, deti odpovedali: Violet is purple and green. Takto postupne pokračovali aj s ostatnými kvetmi na plagáte. Ďalší plagát bol s časťami rastliny/kvetiny. (obr. 2). Deti aj na sebe ukázali a vymenovali jednotlivé časti tela kvetiny. (obr. 3 a 4)
Flower has:
- flower
- leaves
- stem
- roots
Delfíni spoločne vymenovali čo všetko potrebujú kvety k tomu, aby rástli.
Flower needs:
- sun
- water
- air
- and soil
Deti na záver tejto témy zarecitovali aj básničku o jarných kvietkoch. (obr. 5)
Ďalej sme sa presunuli k téme o hmyze. Marko zo Slniečok pomenoval hmyz v angličtine – Insects. Deťom opäť ako pomôcka poslúžil pekne spracovaný plagát s rôznymi druhmi hmyzu a aj s časťami tela. (obr. 6)
Pani učiteľka začala:
- Show me some insects. Ako prvý sa prihlásil Vincent, ukázal na motýľa a odpovedal: This is butterfly. Na otázku: What colour can be a butterfly?, Vincent celou vetou odpovedal: Butterfly is coloful.
- Tymur ukázal na lienku a odpovedal: This is ladybug.
- Nelka si vybrala včelu a odpovedala: This is bee. Na otázku akej farby môže byť včela odpovedala: yellow and black.
- Matejko ukázal na mravca a odpovedal: This is ant.
- Spoločne si vymenovali ďalší hmyz: dragonfly and grasshopper.
Pomocou ďalšieho pekného plagátu sa presunuli k téme o knihe – book. Deti si s pani učiteľkou zopakovali slovíčka: the author, illustrator, drawings, text, big book, small book, page. (obr. 7)
Na záver tejto hodiny angličtiny ostala téma o zvieratkách. Najskôr to boli morské, potom domáce alebo tie, ktoré žijú na farme. Aj pri tejto téme poslúžili Delfínom a Srdiečkam plagáty. (obr. 8-10)
Na plagáte so zvieratami žijúcimi pod vodou – animals under the water sa deti prestriedali a postupne ukazovali a pomenovávali: fish, octopus, shark, dolphin, whale, seahorse, crab, sea star and jellyfish.
Na plagáte so zvieratkami žijúcimi na farme – farm animals pomenovali: dog, cat, cow, goose, horse, pig, hen, rabbit, donkey, goat and sheep.
OZNAM
Otváracia doba MŠ: 7:00 – 18:00
(mimo dní pracovného pokoja, MŠ je počas školských prázdnin otvorená)
Deti prijímame do MŠ počas celého roka